IDE, was: ATMega128, gcc a data ve FLASH

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Sobota Září 22 22:44:16 CEST 2007

Pisem neskor, lebo som pracovne v zahranici a nemam moznost byt
kedykolvek online..

Takze 1) eclipse sa pod Win neinstaluje. Stiahne sa patricna veriza
(napr. pre C), rozbali a spusti exe. Linux neovladam...

2) vyhody oproti AVR Studiu... Napr. dlho som pracovne robil v BC++,
teraz uz tiez nejaky cas robim v MS VC. Nevedel som si zvyknut, ale co
po case ocenujem a bez toho si uz IDE neviem predstavit je "navigacia"
po symboloch. Meno funkcie, premennej, makra... nabehnem nan kurzorom,
stlacim shortcut a editor mi skoci na telo fnc, alebo definiciu
premennej/makra.
No a spat k eclipse vs. AVR Studiu. Studio nema vobec nic take. Eclipse
okrem skoku (CTRL+click) zobrazi pri podrzani kurzoru nad symbolom v
"bublinke" par riadkov od miesta definicie (pre premennu/makro to
postacuje). Specialne pri AVR-kach je to velmi uzitocne, aspon zo
zaciatku oboznamovania sa s headrami GCC velmi ulahci patranie v nich.

Dalsia vyhoda je vyšedenie kodu, ktory je aktualne nepouzity podla
#ifdef podmieneneho prekladu. Opat velmi uzitocne zlvast pre AVR, lebo
dost casto sa v headroch, ale aj zdrojakoch pouziva podmieneny preklad
podla dostupnych periferii pre ten ktory typ uP.

Toto su hlavne vyhody pre mna. Je mozne, ze aj niektore ine IDE toto
vedia, ale osobne som nenasiel ine IDE, v ktorom je mozne okrem
konfiguracie externych kompilatorov (bezna vec), nakonfigurovat a aj
pouzivat externy debugger. Eclipse nativne ovlada GDB debugger, ktory
je pouzity aj v GCC. Takze Eclipse mam nakonfigurovane tak, ze v nom
jednak efektivne "pisem" kod a aj debuggujem priamo cez JTAG ICE v
cielovej aplikacii. O podrobnostiach tohoto som pisal nedavno v inych
threadoch tejto konfery, kto by mal zaujem...

Aha! a este ma AVR Studio s*alo tym, ze po kazdom debuggovani vo
vsetkych otvorenych zdrojakoch skocil kurzor na uplny zaciatok. Takze v
oknach som sa vzdy musel "pagedownovat" na miesto, kde som naposledy
editoval/pozeral. Znacne neprakticke...

miro