OT: par postrehov z ciny

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Září 21 08:42:18 CEST 2007

Mno, přijde na to, pokud to funguje, tak není problém, ale pokud to
nefunguje, tak jste závislej na tom, jak se o tu anténu kdo stará.
Kolikrát je někde v baráku přerušenej kabel a pak si lidi poříděj buď
kabelovku nebo si daj vlastní anténu na balkón.

(Konrétně u nás to bylo všelijaký, chvíli nešel některej program
vůběc, někdy různý pruhy přes obraz, rušení atd. Profík anténář to
sváděl na barák, kterej je asi půl kiláku od nás, je vyšší než
ostatní, tak má na střeše asi 100 antén - GSM, internet atd.
Když jsem se k tomu anténovýmu rozvaděči nachomejt, tak jsem zjistil,
že stačí cvrnknout do zesilovače a rušení zmizí. Tak jsem napružil
kontakty v tý základně - zesilovače se tam sázej jako moduly - a navíc
jsem to postříkal WDčkem. Od tý doby docela dobrý. Akorátže Prima je
na 60. kanálu, takže má u mě - přes 6 pater - už docela velkej útlum,
což jsem vyřešil vlastním zesilovačem hned u zásuvky.)

Kapitola sama pro sebe je "instalace" kabelů od antény - hodně je
vidět, jak je koax protaženej střechou mezi taškama, pak vede
elegantním obloukem venkem a do okna. Jednak ten koax trochu trpí
(mráz, déšť, praží na to sluníčko, ale dneska jsou koaxy docela
kvalitní a jsou určený i na venkovní použití), ale hlavně to vypadá
jak bolavá noha.

Taky jsem viděl na nějaký vesnický bytovce, kde jsou jen 4 byty (takže
by se lidi mohli docela dobře domluvit), že má každej svoji anténu na
svým balkóně - logicky ty, co bydlej v přízemí, jsou v nevýhodě,
protože když jede kolem náklaďák, tak jim zastíní směr k vysílači. U
analogu to hodí ducha nebo něco podobnýho, u digitálu se obraz na
chvíli rozsype. O úžasnym spoji dvou koaxů stylem "zaháknout" už vůbec
nemluvim.

Takže je to všude stejný ;-)

P.K.