OT: par postrehov z ciny

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Září 20 20:23:43 CEST 2007

dnes nad ranom som sa vratil z trojtyzdnoveho pobytu v Cine a ako
technikovi mi neda nepodelit sa :-)
Dal som zopar fotiek na web http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/cina/ .
- V sekcii maglev je magneticky levitujuci vlak ktory premava na
Shanghajske letisko. Je to naozaj zazitok, 3 minuty zrychluje, potom asi
minutu ide 430km/h a potom 3 minuty spomaluje. Mali sme za ulohu vyfotit
oproti iduci vlak :-) Stretavaju sa niekde okolo 320km/h takze ho je
vidiet skoro sekundu :-)
- Uplne ma uchvatili elektricke rozvody v mestach (elektrika.zip). Na
stlpoch vv meste tahaju 22kV, pod tym 400V, napajanie troleji a
telekomunikacne vedenia. Na stlpoch su aj transformatory, to vsetko
obrastene stromami, 22kV prepojka z vrchu na transformator je len
obalena tenkou buzirkou a dotyka sa 400V a ine chutovky. Asi maju v
sieti casto prepatie ;-)
- Lesenie je kapitola sama o sebe. Hlavne na juhu pouzivaju vsade bambus
viazany nejakymi ciernymi paskami. Aj na ulici aj na najvyssich
poschodiach mrakodrapov...
- Na letisku (velkom medzinarodnom, asi ako Ruzyne) po drahe behaju
rykse a bicykle, aj velke lietadla obsluhuju bicyklami :-)
- V roznych som dal dve momentky... pan s mobilnym kompresorom lezi pod
autobusom a nieco dofukuje a hasicsky bicykel
Keby som nevidel neuverim... Tam snad nemaju bezpecnostne predpisy,
alebo ich je tak vela ze prirodzene ubytky v radoch percent populacie im
nevadia :-)
b.