Napajeni 3v3 logiky z li-ion

Ondrej leguanolog@seznam.cz
Čtvrtek Září 20 14:05:47 CEST 2007

Osobně bych ATMegu zapojil přímo na LiIon a zbytek za 3V stabilizátor s
funkcí "shut-down". Pak lze totiž ATMegu uvést do sleep režimu a zbytek
zařízení odpojit, což je důležité nejen při přechodu zařízení do
stand-by režimu, ale i při vybití baterky. Pokud by se totiž vybíjela
baterka až nadoraz, tak to jednak zkracuje životnost a druhak může dojít
k různým hazardním stavům. Někdy lze i stabilizátor vynechat. ale to
jsem nezkoušel. Spínanému zdroji bych se vyhnul, protože co vyždímete z
baterky navíc zase ztratíte díky účinnosti. Navíc při napětí pod 3-3,3V
má už baterka méně než 10% kapacity.
Inspirovat se můžete např. na http://www.myplace.nu/mp3/ nebo
http://ikoras.iglu.cz/index.php?id=v40/main

BTW: Ve škole nám říkali, že LiIon má životnost v řádu stovek nabíjecích
cyklů a je jedno, zda se nabíjí z 10 nebo 90% kapacity. Proto když se
LiIon stále dobíjí, zkracuje to strašně její životnost. Ale možná je to
jen fáma.