data na flashdisku

Delphin delphin@post.cz
Středa Září 19 11:43:47 CEST 2007

> Zkuste nejaky programek na obnovu dat ci opravu filesystemu, predpokladam
> ze na MP3ce bude
> FATka, na tu je utilitek spousta urcite i v linuxu. Jinak z toho
> linuxu jste ten flashdisk unmountnul a vytahl, nebo jen vytahl z USB?
> Druhou moznost silne nedoporucuju, zvlast na linuxu (ale ani na win se
> zaplym cachovanim).

Na Windows staci pockat az to prestane blikat a muze se to hned vytahnout.
Drobne problemy jsou pouze se zapnutym cachovanim a NTFS, kdy OS nektere
casti MFT aktualizuje az pri aktivnim ukonceni, ale nevsimnul jsem si, ze by
to nejak vadilo.

> BTW proc flashky nemaji treba tlacitko, ktere by
> clovek zmackl, systemu by se poslala informace ze ho ma unmountnout a
> pak by se treba rozsvitila (ci zhasla) ta ledka na fldisku... Stejne
> jako funguje v linuxu eject CD/DVD (zmacknu eject na cd mechanice, na
> PC nastkoci "unmountig..." a pa cca 5sekundach se v mechanice zastavi
> CD a vysune se (a nebo taky ne, pokud nejaky program cd pouziva, to se
> na pc zobrazi ktery))...

IMHO u read-only CD/DVD ma po zmacknuti tlacitka medium vyjet v nejkratsim
moznem case a ne ze se bude doprosovat OS nebo snad i aplikaci, jestli muze.
Proste otevrene handle se stanou neplatnymi.
Jina situace je u zapisu na xxx-RW/RAM pres souborovy system jako je treba
Nero InCD, tam se deje spravne, ze po zmacknuti tlacitka se objevi dialog a
asi 5-10 sekund se jeste zapisuje a az pak to vyjede.