protahovani kabelu kanalem

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Září 18 14:44:35 CEST 2007

On Tue, 18 Sep 2007, Cizek.Milan wrote:

> resime ted v praci takovou zalezitost, zvazujeme o instalaci optickych
> kabelu s vyuzitim kanalizacniho potrubi. Prilis informaci k tomu zatim
> nemame, vim, ze neco takoveho realizovali ve Vidni. U nas se tim zabyva
> firma raycom, ta myslim delala ale jen jedinou zakazku a cenove to vyslo
> udajne draz nez vykop a instalace do chranicek.

Taky jsem o necem takovem uvazoval. Zajimave je ze obcas se to u nejake
kabelazni firmy objevi v materialech, ale v okamziku kdy projevite zajem
tak Vas od toho vsichni zacnou zrazovat. Ono je to opravdu asi trochu
problem jak to ukotvit aby se to neposkodilo nebo neudelalo skodu tim ze
to pri prutrzi ucpe kanal. A taky pak asi uz ty kanaly nemuzou strojne
cistit.

Je to neco podobneho jako technologie rozvodu OK zafrezovanim 10cm hluboke
drazky do chodniku. Jenze pak staci aby nekdo kopnul a je po OK - holt
takhle melko nikdo kabel ocekavat nebude.

> Chtel bych se zeptat, jestli s tim nemate nekdo nejake zkusenosti,
> popripade poznatky i napady, mozna uskali... Maji na to snad nejakeho
> specialniho robota/vozitko, ktery jede potrubim a tahne za sebou kabel.
> Myslim, ze i kdyby se mel vyvoj neceho takoveho zaplatit, vyplatilo by se
> to. Mozna je to jen idea, nemam predstavu jak vypada takovy normalni kanal
> u nas, v jake maximalni vzdalenosti jsou od sebe sachty atd. Zatim to
> resime jen v teoreticke rovine.

Tipnul bych si ze u toho taky zustane.