Kapalinový spínač

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Září 17 18:08:59 CEST 2007

kral.j@centrum.cz wrote:
> Otázka spíš pro chemiky, ale snad někdo ví. V malé cele je kapalina, která podle náklonu cely "spíná" pevné kontakty. Úplně ideální pro rtuť. Ta ale samozřejmě nejde.

Neviem preco by nesla. Ma to sice nejake podmienky, ale ide to. Mno
uznavam ze tie podmienky vylucuju vacsinu rozumnych aplikaci... :-(

Pokusy se slanou vodou mají chybu, že dochází k elektrolýze. To sice z
podstatné části odstraním střídavým napájením, ale stejně bych místo té
soli ve vodě raději něco vhodnějšího. Má někdo nějaký nápad?

Presne takto sa to robi. Nie je to sice len taka obycajna slana voda
lebo ta okrem ineho zerie kontakty, ale dava sa tam obvykle nieco silne
patentovo chranene (co nakoniec bude tiez len slana voda len ta sol je
nie typu NaCl; a este do toho nacpu nejaky maglajz aby to bolo trebars
viskoznejsie alebo kvalitnejsie zmacalo kontakty). Treba to samozrejme
steklit opatrne a striedavo.

Okrem toho sa naklonaky este robia gulickove. Fuj. Mimoriadne biedna
nahrazka do malo narocnych aplikacii. Potom este mozete experimentovat s
magnetometrami a gyroskopmi a podobnymi hitech blbostami so spustou much
a milionmi zdrojov nepresnosti.

Proste ta ortut je pre tuto konkretnu aplikaciu (prasiatko) do znacnej
miery nenahraditelna, a keby nebolo eko-idioto-teroristov, tak sa
namiesto plosneho zakazu hlada skor rozumne riesenie.

No a ak by bolo dostatocne teplo, alebo si mozete dovolit kurit, tak tam
dajte galium alebo galinstan... :-) (netusim ci by to islo, neviem ci sa
daju spravit rozumne elektrody a cena uz rozhodne nebude ludova :-( )

wek

OT.PS. Ta moja dnesna bojova nalada to je nasledok stretu mojej vysokej
impedancie ale este vyssieho napatia... Viete si predstavit vysledok... ;-)