Re: velký disk

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Pondělí Září 17 06:52:14 CEST 2007

No když byl disk poprvé "nečitelný", na druhém počítači šel přečíst bez
problémů. Jenže teď s tím systém hned po zapnutí dělal věci o kterých jsem
neměl ani tušení co a proč s tím dělá. Mazání informací o souborech,
obnovování souborů, náhrada údajně neplatného ID (co to je? ) výchozím.
Přerušit nebo ukončit to nešlo a já blbec jsem to nechal proběhnout do konce
(cca půl hodiny) místo abych ten počítač vypnul. Moc jsem asi důvěřoval
velkému Billovi :-(( Z toho mám teď obavu že z disku nic nepřečtu.Kdyba tak
tyhle změny šlo vrátit.
Anděl
----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, September 17, 2007 1:35 AM
Subject: velký disk

Vzhledem ke skutecnosti, ze vam disk par dni fungoval hledal bych problem
jinde nez v BIOSU.
Vzhledem k roku vyroby MB bych zkontroloval stav kondenzatoru na MB, mohly
by byt nafoukle.
Pak bych HDD pripojil k nejakemu soucanejsimu PC a zkusil zjistit v jakem
stavu je HDD (SMART) a pak bych pripadne zkusil nejaky sw na zachranu dat z
HDD.

Dobrý večer,
koupil jsem si disk Seagate 320 GB. Disk původně nešel naformátovat, povedlo
se mi to až z instalačního CD win XP. Na disk jsem všechno zazálohoval a na
starý 80 GB jsem přeinstaloval systém. Disk chodil, ale po nějaké době (cca
14 dní) z něj nešlo nic přečíst. Zjistil jsem že problém bude asi v základní
desce. Mám MSI K7T cca z roku 2000 (procesor Atlon 1850+) a poslední bios z
roku 2002, který umí disky až
160 GB :-(( Disk jsem dal do jiného počítače, všechno jsem z něj bez
problémů přečet a disk jsem rozdělil na dva po 160 GB. Data jsem na něj zase
přehrál s chodilo to, ale jen 3 dny. Při přehrávání souboru MP3 se přehrávač
zblbnul a z disku zase nejde nic přečíst. Jenže při dalším spuštění počítače
se stalo něco neočekávaného. Než naběhly windousy, napsalo to jakousi hlášku
o problémech s diskem G. Potom to asi 20 minut psalo že to maže informace o
souborech, potom že to obnovuje soubory a nakonec že to ruší neplatné ID o
souborech a nahrazuje výchozím. Teď mi to zobrazovalo třeba půlku fotky a
zase už to nepřečte nic. U některých souborů to hlásí chybu hlavičky, jiné
to vůbec neotevře. Když na disk něco zapíšu, přečtu to.
Jsou nějaké možnosti když nechci vyhodit základní desku?
Myslel jsem že rozdělení disku na dva menší pomůže - bohužel mýlil jsem se.
Když bios tak velký disk neumí, dá se použít nějaký program (driver)? Disk
mám naformátovaný na NTFS. Pomohlo by naformátovat ho třeba na FAT? Nebo
rozdělit na tři ještě menší? Ty dvě půlky nejsou stejné, o pár MB se liší.
Anděl