Re: velký disk

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Pondělí Září 17 01:14:04 CEST 2007

Pochopil jsem spravne, ze data jiz neprectete ?
Disky SG 320 pouzivame a tak pokud je to jen elektr. , tak by snad pomoc byla mozna.
Jindra Polivka

  teď ještě zjišťuju, že spoustu věcí ani jinde nemám. Dá se ten disk nějak zachránit?
  Anděl
    ----- Original Message -----
    From: vaelektronik@vaelektronik.cz
    To: hw-list@list.hw.cz
    Sent: Sunday, September 16, 2007 11:40 PM
    Subject: velký disk

    Dobrý večer,
    koupil jsem si disk Seagate 320 GB. Disk původně nešel naformátovat, povedlo se mi to až z instalačního CD win XP. Na disk jsem všechno zazálohoval a na starý 80 GB jsem přeinstaloval systém. Disk chodil, ale po nějaké době (cca 14 dní) z něj nešlo nic přečíst. Zjistil jsem že problém bude asi v základní desce. Mám MSI K7T cca z roku 2000 (procesor Atlon 1850+) a poslední bios z roku 2002, který umí disky až
    160 GB :-(( Disk jsem dal do jiného počítače, všechno jsem z něj bez problémů přečet a disk jsem rozdělil na dva po 160 GB. Data jsem na něj zase přehrál s chodilo to, ale jen 3 dny. Při přehrávání souboru MP3 se přehrávač zblbnul a z disku zase nejde nic přečíst. Jenže při dalším spuštění počítače se stalo něco neočekávaného. Než naběhly windousy, napsalo to jakousi hlášku o problémech s diskem G. Potom to asi 20 minut psalo že to maže informace o souborech, potom že to obnovuje soubory a nakonec že to ruší neplatné ID o souborech a nahrazuje výchozím. Teď mi to zobrazovalo třeba půlku fotky a zase už to nepřečte nic. U některých souborů to hlásí chybu hlavičky, jiné to vůbec neotevře. Když na disk něco zapíšu, přečtu to.
    Jsou nějaké možnosti když nechci vyhodit základní desku?
    Myslel jsem že rozdělení disku na dva menší pomůže - bohužel mýlil jsem se.
    Když bios tak velký disk neumí, dá se použít nějaký program (driver)? Disk mám naformátovaný na NTFS. Pomohlo by naformátovat ho třeba na FAT? Nebo rozdělit na tři ještě menší? Ty dvě půlky nejsou stejné, o pár MB se liší.
    Anděl

  http://www.nod32.cz