Dva "silnoproudé" dotazy

Ladislav Vaiz spam@nagano.cz
Pátek Září 14 17:08:44 CEST 2007

Ahoj,
no nějak mi není jasné, jak by jistič poznal, že rozpíná 230V nebo 24V,
když je zapojený jen na fázi :-)
Pozná to až při v okamžiku rozpojení, pak na něm je napětí přes
spotřebič. Používal jsem tuším jistič 6.3A za trafem 24V/100W a fungoval.
Pokud vím, tak jističe fungují tepelně, takže by měl rozepnout při DC
proudu odpovídající AC efektivnímu, což by měla být ta hodnota, která je
na něm napsaná.
Odpověď je psána především selským rozumem, nemůžu vyloučit omyl :-)
Láďa