napetovy offset OZ

Jan Půhoný puhony@hw.cz
Pátek Září 14 13:08:00 CEST 2007

Zdravím,

má tam být 10-bitovy A/D, zesilovač by měl fungovat do nějakých 5-10 MHz
s "0,1 dB flatness". Nejmenší rozsah vstupního signálu bude 100 mV p-p.
Takže žádných 20 mV, to je představuje celých 20% měřicího rozsahu :-D.
Jde mi o to, zda bude ten napěťový offset u konkrétního kusu OZ stále
konstantní (závislý pouze na teplotě) co do polarity a amplitudy. V
souvislosti s napěťovým offsetem každý mluví jen o teplotním driftu. Mě
zajímá, zda je velikost offsetu závislá ještě na něčem jiném. O ničem
totiž zatím nevím. Jenže to může být nedostatkem mých znalostí, takže si
ověřuju, zda mi něco neuniklo. S digitální kompenzací DC offsetu
počítám. Vysokorychlostních OZ s offsetem nižším 0,1 mV moc není a
nejlevnější taky nejsou.

Navíc je tu další velmi důležitý parametr - vstupní proud (bias) I_b.
Pokud se budu chtít vyhnout "impedančnímu přizpůsobení" (rezistor v
cestě signálu) pro potlačení chyb způsobených I_b, musím volit OZ s co
nejnižším I_b, určitě pod 1 uA, což u vf OZ taky není samozřejmostí.
Chci se tomu rezistoru vyhnout, protože spolu se vstupní kapacitou OZ
představuje dolnofrekvenční propust RC, jejíž vliv na frekvence v řádu
MHz už nemusí být zanedbatelný.

S pozdravem Jan Půhoný