napetovy offset OZ

Jan Půhoný puhony@hw.cz
Čtvrtek Září 13 22:13:31 CEST 2007

Dobrý den,

kolega řeší následující problém (jde o vstupní díl digitálního
osciloskopu pro PC):

Nevíte, zda velikost napěťového offsetu OZ závisí na něčem jiném kromě
teploty? Závisí nějak na polaritě, amplitudě, DC složce,... vstupního
signálu?

Zajímalo by mě především to, zda při konst. teplotě a zesílení neinvert.
zesilovače bude chyba na výstupu způsobená offsetem konstantní,
stejnosměrná a bude tak možno provést jednoduchou matematickou korekci
digitalizovaného signálu.

Pokud ano, a jsem schopen změřit velikost výstupního napětí zesilovače
při nulovém vstupním signálu (= záporná korekce), má pro mě vůbec tento
parametr OZ nějaký význam?
Můžete mi prosím poradit s výběrem OZ? Nejsem si jistý tím, jakou váhu
mám přikládat velikosti vstupního napěťového offsetu OZ.

Díky,

s pozdravem Jan Půhoný