Degradace fotoodporu?

Středa Září 12 20:25:16 CEST 2007

Hezký večer,

    dneska jsem při opravě jedné desky narazila na zajímavou závadu. V
zařízení jsou použité optočleny LED - FOTOODPOR a právě tento fotoodpor
byl příčinou chyby. Místo odporu v temnotě >5M měl jen 5k a to dosti
přesně, při osvícení jeho hodnota klesá tak, jak má stejně jako u
dobrého odporu. Ale po zastínění se opět vrátí jen a pouze na 5k a víc
ani Ň. Ten fotoodpor jsem vykuchala a nahradila jej novým, zítra uvidím
jestli se oprava povedla (po zaschnutí barvy co jsem dneska stříkala).

    Jen pro zajímavost se chci zeptat, čím to? Degradují takto
fotoodpory normálně, nebo tam spíše vletěla nějaká špička po napájení?
Nebo existuje nějaký bacil co žere fotoodpory?

    Děkuju za odpovědi :-)

					Saša K. Svobodová

          ICQ:  260 344 186