Re: Box na externi HDD s USB ethernetem ?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Středa Září 12 17:39:54 CEST 2007

Ja vim naprosto presne co chci, externi HDD s co nejuniverzalnejsim pouzitim. K cemu to pouzivam, na zalohovani PC, jako datove uloziste, obcas  na prenos  velkych objemu dat, ktere se mi nevejdou na muj 80GB 2.5" USB disk.
Doposud jsem pouzival externi 320GB SATA disk s e-sata a USB2 pripojenim. Ted jsem zahledl tuto krabicku a vzhledem k 1GB sitovce , moznosti fungovat jako NAS si rikam ze by to nemuselo byt az tak k zahozeni mit moznost disk pripojit na sit a pristupovat k nemu pres ethernet.
Je mi celkem jedno za  je toto reseni vice externi disk s USB2 pripojeni ci Novellovsky file server pristupny pres LAN, z meho pohledu jde o externi disk s ethernet a USB portem :-)
Ze uvnitr bude nejaky ARM s Linuxem je nasnade, bohuzel je k tomu minimum informaci a tak vlastne nejenom, ze nevim jake jsou realne prenosove rychlosti, ale ani nevim co vsechni to umi a jak se to ovlada, i kdyz predstavu samozrejme mam.

Nechci slovickarit, ale asi by si to chtelo ujasnit, co chcete.
"Futral na externi disk" je (podle me) krabicka, v ni je disk a ten je pripojeny k hostitelskemu pocitaci bud jako normalni disk (pokud ma napr. eSATA), nebo pres prevodnik USB/SATA (ATA). Filesystem pak tvori a spravuje hostitelsky pocitac.

To, na co jste sem dal odkaz, je kompletni server.
Filesystem zde spravuje tento server a zprostredkovava hostitelskemu pocitaci sluzby na uplne jine urovni.
Je to zarizeni typu NAS, nikoli externi disk.
Vevnitr je vetsinou nejaky Linux.

Podle Vasi terminologie by se "externim diskem"
dal nazvat napr. server Novell Netware nebo treba
Win2003 Server, pracujici v rezimu fileserver.

Jinak cenove je to tak, ze skutecny "futral na externi disk"
je v radu stokorun, NAS je v radu tisicikorun.

rolfree