Jak na PLC a automatizaci

Martin Moštěk xtyca@seznam.cz
Středa Září 12 12:38:24 CEST 2007

VSB-TU Ostrava Katedra Merici a ridici techniky vlastni PLC fy. Siemens
rady S5,S7-200, S7-300 a dalsi. Vyuku vede Ing. Koziorek Ph.D., pokud
jste tedy studentem "Bani", tak si muzete zapsat mezioborove predmety na
teto katedre.
Co se tyce PLC Teco, cena pred 3 lety byla radove 20000Kc (Delali jsme
na nem s kolegou doktorsky projekt) a velmi se lisila podle druhu vstupu
(za vyssi pocet analogovech byl tusim priplatek).
Dotaz na prog. prostredi pro Teco - bylo zdarma a pro Siemense (InTouche
a Vizualizace) bylo zdarma pouze demo, ktere vyzadovalo po hodine
restartovat aplikaci, ale bylo bez omezeni velikosti kodu...

PLC jako oblast regulacni techniky plne doporucuji, nicmene podobny
nazor, ktery zde jiz padl a za kterym stojim i ja: je jedno v cem se
naucite delat, dulezite je znat rozdil prace PLC od radneho MCU a umet
programovat. Nota-bene PLC, resp. stavovy automat lze vytvorit i v
normalnim MCU (Atmel, Pic)...
Toz tak, mejte se. Tyca.