OT - mikroskop

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pondělí Září 10 22:25:29 CEST 2007

No ja by som povedal, ze prave naopak. Oko obsahuje este sosovku, ktora
rovnobezne luce sustredi na sietnicu. Az pridavna sosovka - okular - v
optickych pristrojoch sluzi na to, aby zbiehave (rozbiehave za
ohniskom) luce z objektivu "zrovnobeznil" a tak prisposobil na vstup do
oka. CCD je ekvivalentom sietnice, takze na jeho plochu je treba
zabezpecit zbiehave luce, ktore poskytuje uz samotny objektiv.

Napr. objektiv z dalekohladu... je to rovnake ako s objektivom z
fotoaparatu. Obraz na film/CCD premieta bez dodatocnej optiky, ale ked
chcete, aby vase oko videlo obraz, potrebujete dalsiu sosovku - okular.
Alebo premietnut obraz na matnicu a na nu potom pozerat cez dalsiu
sosovku, ktora ale v tomto pripade sluzi ako obycajna lupa a z principu
nie je potrebna, vid fotoaparaty typu flexaret.

Pri dalekohladoch sa pre extremne zvacsenie (za cenu nizkej
svetelnosti)pouziva aj sustava objektiv - okular - objektiv kamery -
film/CCD. Ale tu je voci Vami popisovanej sustave navyse prave okular.

S mikroskopickym objektivom ale prakticke skusenosti skusenosti nemam.
Objektiv ma velmi kratke ohnisko, tak neviem ako to bude s velkostou
premietaneho obrazu a s umiestnenim CCD do tak malej vzdialenosti.
Opticka susatva mikroskopu nechava luce pretnute sa v ohnisku objetkivu
rozbehnut sa od seba do vacsej vzdialenosti a tam ich dalsimi sosovkami
zlomi a prisposobi na pozeranie okom.

miro

PS: optika je jednoducha, staci si to nakreslit :-)

http://searchmarketing.yahoo.com/