OT - mikroskop

vaelektronik@vaelektronik.cz vaelektronik@vaelektronik.cz
Pondělí Září 10 22:19:34 CEST 2007

no mikroskop má dvě "čočky" - objektiv a okulár. Objektiv je (aspoň tak nám
to snad kdysi říkali ve fyzice) v ohnisku okuláru. Když se mikroskopem fotí,
předpokládám že objektiv foťáku se dává až za okulár mikroskopu. Ale nevím
jestli to klasické uspořádání mikroskopu je jediná možnost jak dosáhnout
velké zvětšení. Mám jako "silnou lupu" objektiv z 8 mm filmové kamery a
vidím s ním věci :-)) možná když té kameře dáte lepší optiku zaostříte na
pár mm, bude vám to stačit.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Ales Prochaska" <prochaska@alsoft.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, September 10, 2007 9:28 PM
Subject: OT - mikroskop

Nevyzná se tady náhodou někdo v mikroskopech? Zajímalo by mě, co
dostanu když odpářu z nějaké USB kamery optiku a přidělám k ní
mikroskopický objektiv. Bude z toho mikroskop nebo jen jedna zničená
kamera a jeden zbytečně koupený objektiv? Je šance dosáhnout tímto
(doufám relativně levným) způsobem za nějakých podmínek rozlišení 1
um/pixel?

Dík za případné odpovědi.

Aleš Procháska