ako FLASHnut AT91SAM7S64 ??

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Září 10 21:53:53 CEST 2007

Zdravim.

Takze vypnete napajeni a zapojte TST a PA0,PA1,PA2 k napajeni - mysleno
k jeho kladnemu polu ;). Zapnete napajeni a 10 sekund (nebo radeji
chvilku dele) pockejte a odpojte napajeni. Tim se vratil bootloader do
FLASH.

Vsechny vyse uvedene piny odpojte od napajeni. Ted uz muzete pripojit
napajeni a pomoci SAM-BA programu z webu Atmelu muzete natahnout soft.
Ma to ale tu podminku, ze pro USB musite mit krystal 18.432MHz. Pro
natazeni seriakem je to jedno, mel by mit autodetekci.

Pokud by tahle rada nestacila, klidne mi napiste i soukrome, ne vzdy zde
vsechno ctu - ne vzdy stiham.

Jeste jedna poznamka k zapojeni. Zapojte na desce TST pres jumper bud k
zemi a nebo k plus. Proste jumper se tremi kolicky. Pak od vyvodu TST
dejte diodu (1N4148) s odporem tak 1k v serii k pinu PA0 a totez k pinum
PA1 a PA2. Pak staci prepinat TST k obnoveni bootloaderu a nemusite si
lamat hlavu s PA0 az PA2. Kdyz je TST v zemi, ty diody jsou zavreny a
tim si PA0 az PA2 neovlivnujete. Jine zapojeni PA0 az PA2 nema prakticky
vyznam, takze tohle zapojeni plne vyhovuje a pokud pouzivate SAM-BA,
zjednodusuje zivot.

Ovsem pohodli JTAGu tohle carovani neni. Mam tady prototyp JTAGu pro USB
a jeste ma jako bonus na sobe prevodnik z USB na RS232, takze vlastne
vsechno potrebne k ladeni. Zatim to testuji, ale brzy by mel byt k
dispozici. Mozna jej vypustim i jako stavebni navod, ale to nerikam s
jistotou, cas je muj veliky nepritel ;). Jinak s tim mam rozchozeny
YAGARTO, ECLIPSE, OCD a cele je to opravdu fajn. Navod pripravuji. V
anglictine (ne ode mne a ladacos v nem chybi, takze clovek neznaly
trochu tape - chvili mi trvalo to pochopit, ale pak uz je to jasne) lze
najit na webu. Psani a debugovani v C jak z praku, soft zdarma a
hardware za babku. Je to fakt super, nenasel jsem duvod koupit zadne
komercni IDE, tohle mi vyhovuje.

Ovsem bez JTAGu by tomu vsemu hodne chybelo, takze jej rychle dodelavam,
at mohu nabidnout opravdu vsechno. Tedy AT91SAM7S256 jako soucastku
samotnou (300Kc vcetne DPH), v modulu se vsim k behu (998Kc vcetne DPH)
, desku pod modul se seriaky a USB a konektorem portu + napetovou
referenci + nap. supervisor (998Kc vcetne DPH), no a ten JTAG ke kteremu
cenu jeste nemam, ale bude to pocitam dost podobne jako modul nebo deska.
Na webu je zatim jen ten modul:
http://www.siliconbrain.biz/x/SB-SAM7S256.PNG

Jo a bacha na lock bity u AT91SAM7Sxxx. Kdyz si hrajete, nezamykejte je,
vydrzi desne malo ...

--
Jiri Bezstarosti
siliconbrain