485 & 232 - nastaveni pc terminalu ??

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Pondělí Září 10 12:28:50 CEST 2007

diky za podrobne "rozpracovani" meho problemu.
nekdy jeden mejl uzitecnejsi nez hodiny samostudija :-).
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Monday, September 10, 2007 10:23 AM
To: HW-news
Subject: Re: 485 & 232 - nastaveni pc terminalu ??

Marek Peca wrote:
> nemate prohozenou polaritu? Neni mi sice uplne jasne, proc by to
> delalo zrovna 15 00,

Mno tak si to namalujme.
AA (v 5V urovniach) =
1111100101010111111 atd
      |        |
      start    stop
Teraz si to zinvertujme:
0000011010101000000 atd.
Tie nuly na zaciatku vidi UART ako BREAK, potom tie dve jednicky su
akoze pokojova hodnota, potom je startbit, datove bity presne aby to
dalo 15, a ze chyba stopbit, na to UART hodi Framing Error, lenze to uz
hypoterminal nezobrazi... No a kedze nula pokracuje, to je BREAK, pricom
bezne UARTy vratia aj datovy byte = 00, takze to sa zobrazi, a znova,
ten BREAK sa uz nezobrazi...

Mimochodom, kebyze sa stretnem s Brayom (co asi nikdy) alebo keby sa
niekto rozhodol napisat nejaky podobny terminal (hoci aj v linuxoch :-)
), tak PE/OE/FE/BREAK je jedna z veci ktore by som tam chcel mat
indikovane.

wek