Re: PICC18-PRO

dacsd jkdnjks n11444@seznam.cz
Sobota Září 8 11:59:30 CEST 2007

Zdravim,
nebudeme s tim zatezovat konferu, ale chyby jsou 100% v prekladaci a je jich tam vic nez dost. Pokud se tu najde jiny vetsi programator, ktery se snazil intenzivne pouzivat PICe, jiste mi to potvrdi.
Ten prvni kod byl pro PIC12F629 a ten druhy pro 18F2620. Tento procesor (PIC18F2620) se jim v tom prekladaci opravdu mnoho nepovedl. Krome rotaci byli problemy i s obycejnymi promennymi. Kdyz uz jsem patral po chybe, zkusil jsem na to misto dat do jedne pormenne 5 a do druhe 10 a podminkou IF je porovnat a co myslite ? Podle PICe jsou to naprosto stejna cisla.
Takhle jsem mel v posledni dobe dva projekty, ktere na jinych PICech fungovali, ale na 2620 ne. Kdyz jsem se snazil zjistit proc a nektere veci obejit, objevovali se dalsi a dalsi :-) Jine programy v assembleru na tomto procesoru neobevili zadnou vetsi HW chybu.

A kdyz uz o tom mluvim, durazne bych varoval pred pouzivanim tak specialnich veci, jako jsou BOD, registr informujici odkud nastal reset (18F) a podobnych funkci. Chyb na kremiku maji PICi skutecne mraky. Osobne ted prechazim na Atmegy a vetsi procesory, ktere maji zdarma GCC prekladac, u ktereho mate mnohmem vetsi jistotu, ze to co napisete se skutecne bude provadet.

S kolegy jsme se tu shodli, ze PICi jsou sice pekna hracka pro deti, ale pro profesionalni pouziti jsou nepouzitelne.

ZN