Mereni vysky hladiny v nadrzi?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Sobota Září 8 11:29:27 CEST 2007

I pouziti latexu na membanu me napadlo, jako prvni me napadla ochrana
proti alimentacnim poplatkum. Nicmene jsem predpokladal, ze plocha membrany
musi byt v radu cm2, prave proto, aby se eliminoval odpor materialu
proti pretvoreni. Zkratka takove to "klasicke" reseni, dve priruby mezi
kterymi lezi membrana s plochou >> nez je plocha privodniho potrubi.
Pokud jsem to pochopil tak jste proste volne "skripl" mezi tlakove cidlo
a hadicku privadejici vodu, jejiz tlak merime, kousek latexu?
Jaky prumer hadicek pouzivate? U cidel freescale ma ventilek cidla jen
cca 2.5mm.
Jakou hadicku jste pouzil pro korekcni tlakovy privod vzhuchu?

Dekuji
WS

>Membrána:
Volba materiálu membrány závisí na velikosti hydrostatického tlaku
(dále již
jen Ph - pozor neplést s pH - to bychom asi narazili u chemických
elektroniků resp. elektronických chemiků, kteří jsou v konferenci
zastoupeni
:-). No, ale zpět k problému, pro malé Ph, vyjádřeno v metrech cca
1-2 m
vodního sloupce (dále jen m v.s.), což je konkrétně můj případ,
je nutno
zvolit membránu, pokud možno velice poddajnou, aby vlastním odporem
proti
přetvoření (byť nepatrnému) nezpůsobovala chybu měření. Já
jsem proto zvolil
přírodní kaučuk myslím, že se tomu říká i latex a je to materiál
na výrobu
dětských nafukovacích balónků  a dalšího velice frekventovaného
zboží jako
např. chirurgických rukavic atd. dál to nebudu pitvat. Dětský balónek
průměru cca 5-6 mm je ideálním polotovarem pro výrobu takovéto
membrány jen
je potřeba jej zkrátit na délku cca 10-20 mm, protože se prodávají
v délkách
desítek centimetrů což je pro to použití nevhodné. Pak už jen
naplnit
vlastní snímač tlaku injekční jehlou s otupeným koncem olejem až
k čipu,
naplnit minibalonek, mírně jej vymáčknout, aby po nasazení na snímač
resp.
spojovací mezičlen nebyl balonek předepjatý a je hotovo. Čistý řídký
silikonový olej, je vůči materiálu balonku inertní, dle sdělení
výrobce
(VULKÁN Hrádek). No a v případě, že by snad došlo k mechanickému
poškození
membrány a byla kontaminována pitná voda, žádná katastrofa nenástává,
protože ten silikonový olej je údajně zdravotně nezávadný, a navíc
jeho
množství je méně než malé.

Pro větší Ph řádově v barech (jsem staromil a ty "Packaly" se mě
ještě ani
za tak dlouhou dobu prostě nedostaly pod kůži), je možné volit membránu
odolnější a tím i tužší, například různé průměry silikonových
"bužírek",
které mají i široký rozsah síly stěn. Jako zaslepení druhého
konce bych
raději než nějaké lepení viděl klasické zašpuntování. U těchto
tužších
membrán bude chtít trochu vyzkoušet tu montáž a kolik náplně sil.oleje
se
musí z prostoru v membráně vytlačit před zasunutím snímače nebo
spojovacího
členu, aby v systému nevznikl příliš velký podtlak, který by se
dostal mimo
měřitelnou oblast. Ale to je myslím otázka dvou , tří pokusů.

Pokud budete mít ještě nějaké dotazy napište soukr adresu ať to
neřešíme
zbytečně na fóru.

Spp alesu