Mereni vysky hladiny v nadrzi?

Alesu alesu@seznam.cz
Sobota Září 8 02:16:54 CEST 2007

Membrána:
Volba materiálu membrány závisí na velikosti hydrostatického tlaku (dále již
jen Ph - pozor neplést s pH - to bychom asi narazili u chemických
elektroniků resp. elektronických chemiků, kteří jsou v konferenci zastoupeni
:-). No, ale zpět k problému, pro malé Ph, vyjádřeno v metrech cca 1-2 m
vodního sloupce (dále jen m v.s.), což je konkrétně můj případ, je nutno
zvolit membránu, pokud možno velice poddajnou, aby vlastním odporem proti
přetvoření (byť nepatrnému) nezpůsobovala chybu měření. Já jsem proto zvolil
přírodní kaučuk myslím, že se tomu říká i latex a je to materiál na výrobu
dětských nafukovacích balónků  a dalšího velice frekventovaného zboží jako
např. chirurgických rukavic atd. dál to nebudu pitvat. Dětský balónek o
průměru cca 5-6 mm je ideálním polotovarem pro výrobu takovéto membrány jen
je potřeba jej zkrátit na délku cca 10-20 mm, protože se prodávají v délkách
desítek centimetrů což je pro to použití nevhodné. Pak už jen naplnit
vlastní snímač tlaku injekční jehlou s otupeným koncem olejem až k čipu,
naplnit minibalonek, mírně jej vymáčknout, aby po nasazení na snímač resp.
spojovací mezičlen nebyl balonek předepjatý a je hotovo. Čistý řídký
silikonový olej, je vůči materiálu balonku inertní, dle sdělení výrobce
(VULKÁN Hrádek). No a v případě, že by snad došlo k mechanickému poškození
membrány a byla kontaminována pitná voda, žádná katastrofa nenástává,
protože ten silikonový olej je údajně zdravotně nezávadný, a navíc jeho
množství je méně než malé.

Pro větší Ph řádově v barech (jsem staromil a ty "Packaly" se mě ještě ani
za tak dlouhou dobu prostě nedostaly pod kůži), je možné volit membránu
odolnější a tím i tužší, například různé průměry silikonových "bužírek",
které mají i široký rozsah síly stěn. Jako zaslepení druhého konce bych
raději než nějaké lepení viděl klasické zašpuntování. U těchto tužších
membrán bude chtít trochu vyzkoušet tu montáž a kolik náplně sil.oleje se
musí z prostoru v membráně vytlačit před zasunutím snímače nebo spojovacího
členu, aby v systému nevznikl příliš velký podtlak, který by se dostal mimo
měřitelnou oblast. Ale to je myslím otázka dvou , tří pokusů.

Pokud budete mít ještě nějaké dotazy napište soukr adresu ať to neřešíme
zbytečně na fóru.

Spp alesu