Mereni vysky hladiny v nadrzi?

Dee Jay deejay@email.cz
Sobota Září 8 00:24:02 CEST 2007

no a nebo můžete za nějakou 6ti - 8mi tisícovku koupit tenhle laserový
senzor
je přesný,rychlý .....
http://www.ifm.info/ifmcz/web/dsfs!O1D104.html

DJ

----- Original Message -----
From: <zoodiskus@vol.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, September 07, 2007 11:22 PM
Subject: Mereni vysky hladiny v nadrzi?

To co popisujete me napadlo take, podobna reseni pouzivaji tlakove
hladinomery
od Omegy http://www.omega.com/Pressure/pdf/PX78-MV.pdf
, maji kouzelnou cenu 560$ :-)
Nicneme jsem zatim neprisel na dostatecne trivialni a odolne reseni
oddelovaci
membrany, ktera by odelila tlakove cidlo od vody v nadrzi. Silokonovy
olej me jako medium napadlo take, ale s resenim membrany zatim  nevim,
respektive nevim o nicem "hotovem" co by slo pouzit.

Posílám kopii mejlu, kterou jsem již jednou někomu psal, je tam popsáno
jak
to mám zařízené. K tomu uspořádání: je velice nutné, někdo
to již zmiňoval,
Aby to pracovalo jako měření hydrostatického talku a nebyly ve vedení
žádné
páry a to ničeho. Ideální je ten snímač hodit na dno studně a
tp nebo pokud
to je u nádrže tak připojit senzor v úrovni dna nebo lehce pod ní,
jakoukoli
hadičkou a zajistit, že pokud možno všechny bubliny vybublají, ty
co ne a
tak se časem většinou "vstřebají" (a nebo narostou) :-) Malé množství
vzducu
tam nevadí, protože se stlačí na pracovní tlak a přenese to dál,
ale jako
oddělení to je nepoužitelné jelikož je to časově nestabilní.
Bublina se může
zmenšovat i zvětšovat podle momentálních vlastností vody. Já doporučuji
jednoznačně použít níže popsanou oddělovací membránu.

Zdravím alesu

Citace staršího mejlu:
Používám snímač vlastní konstrukce jehož základem je senzor tlaku se
zesilovačem od fy FUJIKURA. Pro jeho správnou volbu je nutné znát
minimální
provozní, maximální provozní a maximální havarijní výšku vodního
sloupce ve
studni ode dna nebo od výšky kde je umístěn sací koš  a v jehož
místě bude
umístěn snímač (pokud je studna významně hlubší než je spodní
konec sání).
Vlastní senzor FUJIKURA je od vodního prostoru oddělen jemnou membránou
-
minibalonkem. Jako tlakonosné medium je použit neutrální velmi řídký
silikonový olej (ne ze spreje, protože obsahuje další pomocné látky,
které
mohou narušit měřící systém i membránu). celek je pak zabudován
do pouzdra
ve kterém je vzduch a dále zátěž, aby šel celý snímač ke dnu
a neplaval. Z
pouzdra vychází stíněný kabel buď se zabudovanou trubičkou vevnitř
a nebo
takový skrz, který se nechá při požadované délce alespoň trochu
fouknout.
Pozor při větších hydrostatických tlacích, aby tlak působící
z venku,
nezaškrtil ten průduch vzduchu zejména, když je měký a tenký vnější
izolační
plášť kabelu.

Spp alesu