display s HD44780

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Září 7 16:39:05 CEST 2007

Hej, displaye su rozne. Mam jeden 1x40 s fyzickym rastrom jednotlivych
znakov 5x11 a da sa pouzivat v rezime 5x7 (znaky su vykreslovane v
rastri zhora) alebo 5x10 (plus kurzor). Ale ked ho nainicializujem ako
2-riadkovy 5x7, tak normalne vykresluje druhy riadok pod prvy. Na tych
spodnych 3 pixeloch je vidno vrch znakov :-)

Bezne ma ale standardnu inicializaciu na 1 riadok a 40 znakov.

Ono s inicializaciou moze byt problem, ak sa neurobi podla datasheetu.
Konkretne tento display mal problem prepnut sa do rezimu fontu 5x10,
ked sa mu inicializacne slovo (myslim FUNCTION) poslalo len raz a nie
3x. Zdrojaky som mal z Procyon AVRLib... Po prepisani podla datasheetu
je to OK. Konkretne je v nom radic T7934, ale inicializacna procedura
aj ovladanie celkovo je do bodky zhodne s HD44780.

miro

Shape Yahoo! in your own image.  Join our Network Research Panel today!   http://surveylink.yahoo.com/gmrs/yahoo_panel_invite.asp?a=7