Mereni vysky hladiny v nadrzi?

Alesu alesu@seznam.cz
Pátek Září 7 15:09:55 CEST 2007

Posílám kopii mejlu, kterou jsem již jednou někomu psal, je tam popsáno jak
to mám zařízené. K tomu uspořádání: je velice nutné, někdo to již zmiňoval,
Aby to pracovalo jako měření hydrostatického talku a nebyly ve vedení žádné
páry a to ničeho. Ideální je ten snímač hodit na dno studně a tp nebo pokud
to je u nádrže tak připojit senzor v úrovni dna nebo lehce pod ní, jakoukoli
hadičkou a zajistit, že pokud možno všechny bubliny vybublají, ty co ne a
tak se časem většinou "vstřebají" (a nebo narostou) :-) Malé množství vzducu
tam nevadí, protože se stlačí na pracovní tlak a přenese to dál, ale jako
oddělení to je nepoužitelné jelikož je to časově nestabilní. Bublina se může
zmenšovat i zvětšovat podle momentálních vlastností vody. Já doporučuji
jednoznačně použít níže popsanou oddělovací membránu.

Zdravím alesu

Citace staršího mejlu:
Používám snímač vlastní konstrukce jehož základem je senzor tlaku se
zesilovačem od fy FUJIKURA. Pro jeho správnou volbu je nutné znát minimální
provozní, maximální provozní a maximální havarijní výšku vodního sloupce ve
studni ode dna nebo od výšky kde je umístěn sací koš  a v jehož místě bude
umístěn snímač (pokud je studna významně hlubší než je spodní konec sání).
Vlastní senzor FUJIKURA je od vodního prostoru oddělen jemnou membránou -
minibalonkem. Jako tlakonosné medium je použit neutrální velmi řídký
silikonový olej (ne ze spreje, protože obsahuje další pomocné látky, které
mohou narušit měřící systém i membránu). celek je pak zabudován do pouzdra
ve kterém je vzduch a dále zátěž, aby šel celý snímač ke dnu a neplaval. Z
pouzdra vychází stíněný kabel buď se zabudovanou trubičkou vevnitř a nebo
takový skrz, který se nechá při požadované délce alespoň trochu fouknout.
Pozor při větších hydrostatických tlacích, aby tlak působící z venku,
nezaškrtil ten průduch vzduchu zejména, když je měký a tenký vnější izolační
plášť kabelu.

Spp alesu