OT: Proč OpenSource

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Září 6 16:39:48 CEST 2007

> Tomuto presne nerozumiem, len mam naivnu predstavu, ze tie zdielane
> kniznice boli tvorene so zamerom ich zdielat, takze by sa mal najst
> sposob ich zdielat, a kedze ich maju zdielat rozne programy od roznych
> ludi, ten sposob by mal byt jednotny... to ze nejaky program nechodi s
> novsou verziou kniznice nie je v poriadku, samozrejme, aj ked beriem ze
> sa to stava; a mate pravdu ze by mal na to existovat mechanizmus
> vynimiek, ale nemal by sa pokladat za standard.

Zdravím,
  zde se rád zeptám odborníků na windows: Lze aplikaci vnutit, aby použila
jednu konkrétní verzi knihovny ?
  V *IXových OSech se to řeší tak, že knihovna ve svém jménu obsahuje číslo
verze (např. libssl-0.9.7.so) a linker do aplikace uloží, s jakou konkrétní
verzí knihovny se aplikace linkovala a pak je při spuštění možno vyžadovat
právě tuto konkrétní verzi. Pokud tedy doinstaluji aplikaci, která vyžaduje
novější verzi knihovny, přiinstaluji si ji také, ale starší mi tam zůstává
a starší aplikace mohou fungovat beze změny.
  Druhou možností je, vynutit si link vůči konkrétní knihovně či přednostní
prohledávání specifických cest pomocí proměnných dynamického linkeru, jako
jsou LD_PRELOAD, LD_LIBRARY_PATH a podobné.
  Samozřejmě, nejlépe je, v okamžiku, kdy instaluji novou verzi knihovny,
překompilovat všechny aplikace, které ji používají, a pak mohu odstranit
tu starou zcela bez obav.
  Věřím, že obdobné možnosti jsou ve windows také, ale že je jen některé
programy (či jejich autoři) neumí používat a pak je ta situace skutečně
tragická.
   S pozdravem Pavel Troller