OT: Proč OpenSource

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Září 6 16:11:07 CEST 2007

> K tzv. manualum: https://www.redhat.com/docs/manuals/enterprise/ Poctete
> si, mate to za 5 minut, urcite ;o)

Mno, mozno to bolo 10 minut... Ten system "manualov" ze sa musim
preklikat cez 1000 HTML stranok ma tiez nekonecne s**rie, ako aj tie
"manualy", ktore su "nadherne" (automaticky) sformatovane, cislovane
nadpisy, zvyraznene klucove slova, vsade plno medzier... ale informacna
hodnota slaba... (toto tu nie je celkom tento pripad, uznavam, to je
skor typicke v tom windowsovom svete).

Mno, nenasiel som to tam, kde to podla mna patri - v "Red Hat Enterprise
Linux Developer Tools Guide" - ale som to nasiel akosi z druheho konca,
z pohladu OS - cez "Reference Manual" som sa preklikal po heslo "FHS",
stiahol som si prislusny dokument z prislusnej webstranky, a je mi
jasne, ze linuxakom je dolezitejsie opisat strukturu suborov samotneho
OS (lebo to robia pre seba) nez doporucovat strukturu adresarov ci
nedajboze suborov tvorcom aplikacii.

Vsetko co som nasiel sa da zhrnut do par viet - aplikacie (napr. XXXX)
sa maju dat do  /opt/XXXX, ich nastavenia do /etc/opt/XXXX a data do
/var/opt/XXXX (mozno som to trocha poplietol ale toto je princip). Ani
slovo o tom ako sa vysporiadat s nastaveniami a datami viacerych
uzivatelov, ani slovo o tom, aka je doporucena struktura inicializacnych
suborov, nehovoriac uz o nejakom standardnom instalovacom a
odinstalovacom postupe (vratane tej optimalizacie na procesor, moznosti
individualneho nastavenia toho ci onoho, atd.), ziadne doporucene
uzivatelske rozhranie, doporuceny help (uz ani man nie je co byval),
proste nic. Skratka, tvorcovi aplikacie je ponechana uplne volna ruka na
klasicke *NIXoidne experimenty ad absurdum.

Mno samozrejme ako laik sa mozem hlboko mylit, pokojne ma sprdnite, kym
nas admin nestipne...

wek