Zlodeji ve dne v noci chodeji - venkovni IP kamera

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Září 4 15:09:37 CEST 2007

CNCnet.info wrote:
> No ja bych vzal vzduchovku/brokovnici a rozstrilel tu motorolu co je
> namontovana nahore na strese a v lese preriznul kabel k nastresaku a je
> vymalovano.

Dalsi test na dobreho alarmistu je, ze Vam povie presne kde je slabe
miesto toho priserne draheho alarmu co Vam prave namontoval
(pochopitelne az ked je cela faktura zaplatena)... :-)

Ta motorola ide fakt rozstrielat vzduchovkou? ;-)

A, ze sa pytam, zalozny zdroj (pochopitelne nie nejake mizerne APCcko,
ale seriozny dieselgenerator) tam nemate? :-P

> O to nejde a nepsal jsem o tom ze budu davat kameru za 40kKc. Ptal jsem
> se s jakou investici ej mozne se dobrat jakeho vysledku.

Mno, myslim si, ze odpoved uz viacmenej poznate.

Inak fakt najlepsie je si to osahat. Vezmite lubovolny kamkorder (velka
cast z nich nejake to prisvietenie uz ma), dajte ho doma hore na skrinu
do tmy, zahadzte mu objektiv trochou snehu alebo niecim podobnym,
natiahnite si na hlavu siltacku a na oci si dajte tmave okuliare, a
parkrat sa okolo neho prejdite.

Inak, ti alarmisti Vam okrem ineho povedia aj to, ze jedna kamera je nanic.

> Psal jsem, ze o
> te chalupe prakticky nikdo nevi krome mistnich a tak je mala
> pravdepodobnost, ze tam nekdo pujde cizi krome pripadu kdy dostane echo
> zase od lokala.
>
> Proto jedno z prvnich opatreni budou ty cedule na plote o napojeni na
> PCO apod. Coz by melo pusobit tak, ze si radeji vyberou snazsi cil. Proc
> riskovat zde kdyz vsude kolem jsou chat a chalup mraky. Ta kamera ma
> primarne slouzit k tomu, aby se tam eventuelne dalo kouknout co se deje.
> Nebo pripadne pouzit to snimkovani fotakem.

Hej, to znie dobre, ale aby to bolo prakticky pouzitelne, asi bude treba
aj ten pan/tilt/zoom a ohrev, a nizku latenciu spojenia aby to slo
ovladat, atd. Mno, alebo nakupit viac lacnejsich a dat ich dovnutra
vsade kde su tie PIRka.

Cely problem potom moze byt v tom, aby ste uniesli ten pocit
bezmocnosti, ked sa naozaj nieco stane, a nebudete vediet, ci je to
falosny poplach, alebo ozajstny, na kamerach nic nebude ale bude
signalizovat prave to cidlo kde kamera nevidi, alebo ta motorola proste
nahle zdochne a z nejakych zahadnych pricin Vam zacne chodit jedna SMSka
za druhou, alebo budete online vidiet to mykanie prave kradnutou
kamerou; no a aby Vam potom Vasa polovicka neotrepala cenu toho
zariadenia a cas tym straveny o hlavu... :-)

wek