Převodník USB <> RS232

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Září 4 12:22:05 CEST 2007

Petr Tomasek wrote:

> A vy uz jste signal RI nekdy ve svych programech/udelatkach vyuzil? ;-P

No ved prave!
Ani mne nebolo jasne, naco tam je - az po prvy program, ktory mal chodit
s modemom - a to s modemami vselijakych druhov a chovani, ktore som
vopred nevedel odskusat... Vtedy som odrazu ocenil, ze tam ten signal je!

Inak s tymi modemami sme sa natrapili. Klasicka finta jedneho ozaj
prespekulovaneho modemu zalozeneho na v tych casoch nadupanom DSP bolo,
ze mu trvalo dlhsie "nabootovat" nez PCcku - vtedy som musel prehodnotit
postoj k autodetekcii rozlicnych zariadeni, on tento chudak proste 10
sekund po zapnuti este nebol schopny odpovedat na AT...

> Jenze vetsinou modem (alespon ten klasicky) umi obsluhovat jen jednu
> "linku" v jednom okamziku, takze bud je "online" (a pozna to treba podle DCD),
> nebo je v prikazovem rezimu a zazvoneni dostane jako "RING".

Mno, ako som pisal v inom prispevku, nie je to az take jednoznacne.
Ten signal jednoznacny je. Teda, ak tam je... :-)

> Kazdopadne _dnesni_ bezne programy (napr. unixovy mgetty) cekaji na "RING"
> a nikoliv zmenu signalu RI.

Hehe, nazvat nieco z unixu dnesnym je troska nadsadzka, nie?

> Jenze neni signal jako signal a proste nektere se vyuzivaji nekde se
> spis dava prednost softwarovemu rizeni...

To je v poriadku, ved to dole pisem; len ta kombinacia je divna,
neobvykla a nepripada mi prilis logicka.

> Vidite a ja jsem v jedne sve konstrukci (vyse zmineny prijmac dalkoveho
> ovladani) vyuzil Rx/Tx/DTR/RI a divne mi to neprislo ;-)
>
> (DTR jsem pouzival na to, aby prijmac ve chvili, kdy se od nej odpoji
> obsluzny program "zresetovalo" indikacni diody...)

To je tiez v poriadku - Vase zariadenie ocividne nebolo DCE=modem, aspon
nie v tom starosvetskom ponimani. Mobil nim vsak ocividne je.

Mimochodom, prezradite, naco Vam bol TxD? Kvoli tym spominanym
indikacnym LED?

JW