Převodník USB <> RS232

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Září 4 10:29:17 CEST 2007

Pavel Kadečka wrote:
> RI neni potřeba nejspíš proto, že pokud mobil začne zvonit, pošle o
> tom informaci jako běžný data. Musí s tim asi počítat
> ovladač/software.

Hej; len ten ovladac/software je o nieco zlozitejsi ako je nevyhnutne
treba a nie je taky blbuvzdorny (RING moze prist aj v datach; naopak,
modem moze byt prepnuty do nejakeho debilneho numeric-only rezimu alebo
dokonca su total dumb modemy, alebo som sa stretol s modemom ktory na
urcitych linkach posielal RING RING a ovladac sa z toho zblaznil, proste
toto je ta prakticka stranka veci preco je RI fajn signal).

Ako som pisal v tom druhom maili, v konecnom dosledku staci RxD a TxD
lebo vsetko ostatne ide osetrit softwarom; takze mi je nejasna
kombinacia kde su takmer vsetky handshake signaly ale jeden z nich chyba.

> Myslim, že se RI používal taky na probouzení/zapínání počítače
> modemem, ale jaksi když to vede do USB, tak to ztrácí smysl.

No to je samozrejme omyl; USB specifikacia mysli aj na taketo zobudzanie
- otazne je, ako je to v praxi, ale vlastne ja som este nevidel ani ozaj
_fungujuci_ zaznamnik/fax na baze PC, a pritom to bol povodny zamer
celeho ATXoidneho zobudzania a je to aj celkom prirodzena myslienka...

JW