Převodník USB <> RS232

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Září 4 10:23:11 CEST 2007

Petr Tomasek wrote:

> No, ale je pravda, ze signal RI vetsinou k nicemu moc neni...
> Vyuzit se da jedine snad na probouzeni pocitace (kdysi jsem si stavel
> prijmac DO, kde se dalo nastavit, ze na urcita tlacitka zapne pocitac...)
>
> Je ale otazka, jestli by se to u mobilu uplne vyuzilo...

Keby ten signal nebol k nicomu, tak by tam snad nebol vobec, nie?

Mate nespravnu perspektivu moderneho uzivatela bez historickych
suvislosti (bez urazky, ja som mal tuto istu perspektivu pred niekolkymi
rokmi kym som sa s tymito vecami nedostal do blizsieho styku). RS232 je
primarne urceny na prepojenie pocitaca s modemom. RI sluzi na indikaciu
vyzvanania (t.j. ze niekto sa snazi dovolat sa na dany modem), aby mohol
pocitac dat pokyn na zodvihnutie. DCD je indikacia nadviazaneho spojenia.

Da sa to samozrejme aj bez tychto signalov, ale nie je to potom uplne
blbuvzdorne (najma kvoli chaosu ktory sa vdaka "defactovosti"
hayesoidneho protokolu a "invencii" jednotlivych vyrobcov modemov to
toho casom vniesol). Ved v konecnom dosledku staci RxD a TxD, handshake
sa da robit softwarovo, atd.atd... - no s tymi signalmi je to
pohodlnejsie a lepsie. Takze, ak tam uz raz su vsetky ostatne signaly,
nie je mi jasne preco je prave tento jeden vynechany.

Este inak povedane, takuto kombinaciu som este nevidel. Videl som len
RxD/TxD, videl som RxD/TxD/RTS/CTS (to je jasne to je zakladny
"brzdiaci" handshake, a modemove signaly su robene "softwarovo"), videl
som Rx/Tx/CTS/DCD (to je tiez pochopitelne, predpoklada sa, ze DTE=PC
stiha prijimat takze RTS netreba, a DCD je fajn mat aby bolo jednoznacne
ci je modem v rezime dat alebo prikazov; a tato kombinacia sa zmesti do
beznych 2+2 budicov), no a videl som plnych 3+5 signalov; ale takuto
zbastardenu kombinaciu som este nevidel.

wek