OT: konecne poriadny piatkovy flame na temu "to C or not to C" Was:Vyctovy typ v C

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Září 4 09:00:17 CEST 2007

Kedze o tych DLLkach fakt h**** viem, nasledovne bude len principialna
pripomienka. Jednotlive implementacie, realny zivot atd. nechajme
tentokrat bokom.

Nevidim pricinu, preco by nemohol byt autoritativnym zdrojom potrebnej
informacie pri preklade priamo spominany DLL subor (tym, ze tie
"interface" informacie v nom su zadrotovane). Pre "dokumentacne" ucely,
ak je potrebne aby boli v citatelnej forme, nie je problem urobit
utilitu, ktora to vytiahne. A v dnesnej dobe argument o "zbytocnej
informacii naviac" by posobil usmevne. Naopak, prave toto je cesta k
blbuvzdornosti.

 > Jinak polemizovat o DLL (tech starych dobrych)
 > je podle mne mimo misu,
 > jelikoz zde musi kazdy jazyk (volal jsem dll
 > funkce snad z 20 "jazyku") ziskat prototypy funkci
 > od programatora.
 > Pekne na tom je to, ze ten program nemusi znat
 > v dobe prekladu jake dll bude vlastne volat (tzv. plugin).

... ale musi predsa poznat to rozhranie, alebo aspon jeho podmnozinu.
Dalej, nebolo by vhodne pri natahovani dll pri behu programu
kontrolovat, ci to rozhranie naozaj sedi? Samozrejme ta informacia v tom
dll potom musi byt. Je to jednoduche a pritom je to dalsi krok k
blbuvzdornosti.

Len ten co sa nikdy nestretol s rozsiahlejsim projektom zahrnujucim
vacsie mnozstvo ludi alebo trvajucim dlhsiu dobu alebo zahrnujucim
vacsie mnozstvo principov, modulov, blokov, krabiciek alebo cohokolvek,
moze tvrdit, ze na udrzanie poriadku staci sebadisciplina.

wek

PS. Ale ved som _slubil_ ze to bude flame, tak sa to snazim aj
dodrzat... :-)