OT: konecne poriadny piatkovy flame na temu "to C or not to C" Was: Vyctovy typ v C

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Září 3 12:38:40 CEST 2007

Hladajuc nieco uplne ine som nahodou cez vikend narazil na stranky
Niclausa Wirtha (este zije), a stiahol som si jeden nadherny clanocek o
niektorych postupoch v oblasti pocitacov, ktore sa ukazali ako nespravne
alebo zastarali:
http://www.cs.inf.ethz.ch/~wirth/Articles/GoodIdeas_origFig.pdf

Je to pekny a poucny clanok. Vsimnite si prosim, ako jemne sa autor
vyjadruje o C... :-)

Pekne na tom je, ze autor priznava svoje vlastne chyby, a tiez fakt, ze
je v zavere priamo poukazuje na svoj obmedzeny uhol pohladu...

JW

PS. Pre tych co by to nahodou nevedeli, tento pan je autorom jazyka (ako
takeho) Pascal

PS2. Vlastne som si to pri citani tohoto clanku uvedomil, ze C++ (a
windowsy ako take) je len zle vykradnuty Smalltalk. Takze, pouzijuc
presne argumenty kolegu dejfsona, C++ a jemu podobne maju nulovy prinos
(ak za prinos nepokladame zmatenu syntax ciastocne prevzatu z uz aj tak
mizerneho cecka)

PS3. Podobny podvrh ako ten co som prekladal z UHH, existuje aj v podobe
interview s Bjarne Stroustrupom, ktory tam akoze priznava, ze C++ bol
tiez len nieco ako kanadsky zartik, myslim ze link tu uz bezal, je to
napr. na http://www.chunder.com/text/ididit.html