FW: Algoritmus: usecka, kruznice

Ales Martinik amartinik@atlas.cz
Neděle Září 2 18:53:22 CEST 2007

Vcera se to nedorucilo - chyba hw news.
Zkuste
http://www.cs.unc.edu/~mcmillan/comp136/
Lecture 6 a 7

-----Original Message-----
From: Ales Martinik [mailto:amartinik@atlas.cz]
Sent: Saturday, September 01, 2007 4:30 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Algoritmus: usecka, kruznice

Kdysi v dobach Z80 - Spectra a Sharpu MZ800 jsem mel algoritmus na kruznici,
ktery pouzival jen secitani/odecitani:
kruznice ma rovnici x^2+y^2=r^2, jedna souradnice se zvysovala o 1 (tam, kde
byl pro kazdou souradnici 1 bod, tj u vrcholu kruznice souradnice X, na
bocich Y) a druha se dopocitala.
Vychazelo se z poznatku, ze mezivysledky rady lichych cisel tvori radu
druhych mocnin:
1 + 3 + 5 + 7 + 9 + 11
1   4   9  16  25   36
Tak se nakreslil ctvrtkruh.

Prichod PC, knihoven a grafickych karet s vnitrnimi algoritmy schopnymi
vykreslit 300 tisic kruznic za sekundu zpusobil muj pokles zajmu o tyto veci
- jejich hodnota se stala zanedbatelna, stejne jako konstrukce stredovlneho
prijimace....

Ale polozenim spravneho dotazu do googlu se k vysledku dopidite.

Ales