4x A/D s oddelenou zemi

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Říjen 31 21:52:48 CET 2007

Když tak sleduji toto téma, nějak mi uniklo, jaká je vlastně požadovaná přesnost.

Jako zajímavé, zatím nezmíněné řešení nabízím zeslabující konvertor diferenciál/single a potom zas přizesílit (možná jen zapnout zesilování v tom PICu). Lze se tak dostat celkem pohodlně i mimo rozsah napájení.

Viděl jsem to v DS od nějakého ne zrovna levného, dvojitého OZ od LT. Slouží k přesnému měření 0-2,5 V s možností vyjet mimo rozsah napájení OZ (5 V) až +/- 100 V. Pro přesnost ADC v MCU a menší rozsah napětí by asi postačoval nějaký levnější OZ.

PH
  From: Petr King
  resim problem, jak jednoduse sestrojit 4kanalovy A/D prevodnik s
  oddelenou zemi..
  Prvotne jsem chtel pouzit PIC 12f675 ktery by postacoval az na to, ze
  vsechny prevodniky maji spolecnou zem... Existuje jednodussi reseni nez
  pouzit 4x pic komunikujici po opticky oddelene sbernici napajene DC DC
  prevodniky?
  Napadlo mne pouzit jen jeden vstup a ten rychle prepinat polovodicovym
  prepinacem ala obvody 40xx
  Nebo je k dispozici za rozumny peniz napr. I2C prevodnik s oddelenymi
  kanaly ? Rozumejme cenu do 200Kc ne 1000 a vice...
  Pozadavek je rozsah 0-5 voltu, nejlepe bez preddelice, ktery by zavadel
  teplotni zavislosti a dalsi nesvary a rychlost mereni alespon 3x za
  vterinu...