El. predradnik zarivky s regulaci

Libor Valicek Libor.Valicek@merten.com
Středa Říjen 31 13:53:25 CET 2007

Dobrý den,

navážu druhou otázkou: Jak se u tzv. Univerzálních stmívačů detekuje typ zátěže?

Dělal jsem stmívač pro žárovky, které jsou odporovou zátěží. Tam nemám problém. Ale jak detekuji, že jde o kapacitní (12-24V žárovky a zářivky s el. předřadníkem) nebo indukční (vinuté trafo) zátěž? A podle toho řízení na vzestupnou (R, L zátěž) nebo sestupnou (C zátěž) hranu?
Možná se do zařízení pustí krátký puls a podle toho, co příjde první (napětí nebo proud), tak se pozná oč jde...? Nevím.

S pozdravem

Libor Valíček

R & D hardware

libor.valicek@merten.com

Merten Czech s.r.o.

Solutions for Intelligent Buildings´

Kvitkovicka 1533 * 76361 Napajedla * Czech Republic

Telephone +420 577 921 296 * Fax +420 577 921 296

Mobile +420 776 171 852

www.merten.com