Kvalita signalu DVB-T ?

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
Středa Říjen 31 07:46:09 CET 2007

31. října 2007 7:19 napsal hw-list-bounces@list.hw.cz <mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz>:

> Ja tusim, proc to tak je ;-)

	No, když ptacka lapaji, pekne mu zpivaji...
	Každý vam nadsene lici vyhody "pokorokoveho" reseni a o nevyhodach (prakticke znefunkcneni soucasnych videi a DVD recorderu, nutnost STB ke zazde TV v dome atp.) se skromne mlci.

> Ale spis se nabizi otazka, proc je dnes vubec nutne sirit TV signal
> vzduchem, IMHO je to uplne zbytecne, vysilace by se mohly zrusit a
> vse pripojit pres NET (viz O2TV)

	Nesdilim Vase nadseni.
	Jednak je tu porad dost lidi, kteri Internet ani telefon nemaji, protoze ho proste nepotrebuji, a ty byste bud od TV uplne ustrih (coz se deje i pri nynejsi digitalizaci, ale verejnost je dostatecne zmasirovana medii, ze si vlastně polepsi jen to holt bude něco stat a problemy jsou jen docasne, takze si ani moc nestezuje) nebo jim vnutite neco, o co nestoji.
	Pak tu kupodivu stale exstuje dost obydlenych mist, kde ustredna ADSL neumi, takze jste odkazan na vytacene pripojeni, a z mobilu si ani nezavolate natoz nejake datove prenosy (nehlede na to, ze pro prenost TV stejne nedostacuji kapacitou). Ono marketingove pekne vypadajci: "99,9% obyvatel pokryto", porad znamena, ze tu s nama zije 10 tisic lidi, kteri si nezavolaj...
	A O2TV ma vyrazne limity - znacna cena, soucasne muzete prijimat jen jeden program (i kdyz se snad chysta nebo uz nabizi nejake reseni, ze pujdou dva), kvalita pry obcas taky nic moc.

> Ale asi je to nepruchodne, pak uz by se nedaly zduvodnit TV poplatky
> - IMHO kdyz budu mit LCD TV pripojenou jen k netu a tuner
> demontuju/znehodnotim, tak to zarizeni nebude schopne prijmu
> pozemniho vysilani a je to OK, ne?

	Nepochybuju, ze nasi zakonodarci vymysli nejake vhodne "reseni" typu: "Kazdy, kdo ma oci, muze koukat na TV, tak at plati."

			Ales Zika
			http://results.cz