Re: Lampička na SS proud?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Říjen 28 21:34:51 CET 2007

Zajímave tema, nejdrive k tematu samotnemu.

Problematika osvetleni pracovniho stolu je pomerne siroka a lze na ni pohlizet z rady uhlu.
Z pohledu ucinnosti a volby barevneho podani asi vedou zarivky, ktere vsak zcela propadaji v dalsi discipline a tou je schopnost regulace. Nezapominejte, ze jinou intenzitu osvetleni potrbujete  na praci s PC, jinou na beznou praci a jinou na SMD ci jemnou mechaniku. Samostatnou kapitolou je vliv vnejsiho osvetleni a osluneni pracovni plochy.
Nejvetsi potencial je asi v LED, ktere u nejnovejsich modelu dosahuji ucinnosti zarivek a lze je solidne regulovat (100lm/W 220lm /led), problem je cena a v pripade samodomo zapoizdreni a vola reflektoru.

Nyni na tema bezpecnost.
Take mam pocit, ze se snazime vyrobit sterilni a pseudobezpecne prostredi, ktere nema s realnym zivotem nic spolecneho.
Zacina to sterilnimi potravinami, bez chuti, kdy si v restauraci teoreticky nesmite dat den starou svickovou, ale muzete dostat "cerstve" svinstvo plne glutamanu a atd. Pokracuje zbesilym silenstvim ohledne autosedacek, prileb na kolo, chranicu na kde co, konce Idou Rozovou a jejimi pseudo testy kde ceho ci hasicema zametajicima rtut v tezkych protichemickych oblecich.
Vyrostl jsme bez vsech techto vymozenosti, vrazil si svuj hrebik do zasuvky, dostal svych x tisic voltu od pristroje na magicke modre svetlio (viz Postriziny), kdyz jsem se v tom stoural neizolovanym sroubovakem. Prosel jsem si cestu od kapsliku pres delobuchy az po silvestrovske exploze, ktere trhaly asfalt a vysetrovali je soudruzi z VB. Na kole jsem jezdil a jezdim bez brilby.
Pres to vsechno, nebo prave proto fusuji do elektroniky, vystudoval jsem techniku, jsem solidni odbornik na trhaviny a hlavne mam nahled, nenapadlo by me skakat po hlave do nezname vody, nelez bych pod trolejema a nikdy bych nesel na tandemovy seskok padakem, i kdyz sam skocim celkem vez problemu :-)