Re: Lampička na SS proud?

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Neděle Říjen 28 12:41:54 CET 2007

Jo, taky jsem se kdysi na manzelku hodne rozcilil, kdyz nechala  rocni dcerku sahnout na rozsvicenou svicku na narozeninovem dorte. Dite ale ziska navyky. Dnes vim, ze  je to nekdy nutne. To male bolistko preboli a dite bude mit spravne navyky.
Stejne jako se mnou slehlo 220 V a byl jsem pul hodky v "bezvedomi", no nebyl jsem uplne v bezvedomi, ale nemohl jsem se pul hodiny pohnout.
Jindra Polivka

  norm. žárovky: mizerná účinnost a životnost, nízká barevná teplota

  ss napájení žárovek: Zajímavé pouze u malých proudů - nad 0,2 A je blikání sice měřitelné, ale zanedbatelné.

  halogenky: vše o malý kousek lepší než obyč. žárovka, ale je taky dražší, čímž to bohatě kompenzuje

  halogenky na 12 V: Celková účinnost horší než žárovka, nebezpečí požáru

  LEDky: Zatím zbytečně drahé, ale to se v poslední době rychle zlepšuje, účinnost dohání zářivky (žárovky 10-20 lm/W,  zářivky 80-100 lm/W, bílé LEDky 10-100 lm/W). Zatím vesměs nerovnoměrné spektrum, ale i to se zlepšuje.

  Osobně zatím preferuji záživky s el. předřadníkem. Neblikají, dlouhá životnost, oproti žárovkám si lze vybrat i vyšší barevné teploty (v poslední době se ale sortiment v tomto smyslu zhoršuje).

  Pokud svítíte více hodin denně, je finančně poměrně zajímavé používat šroubovací "úsporky" - téměř nikdy se nedožijí konce záruky, takže můžete opakovaně reklamovat:-)

  PH
    From: Saša Svobodová

        chystám se na rekonstrukci svého pracovního stolu a tak řeším i
    osvětlení. Zatím tam mám normální 100W žárovku v lampičce. Není to
    špatné, ale také to není ideální. Vzhledem k tomu, že teďka budu mít nad
    stolem poličku, chci dát světlo na ní. Jen se rozhoduji co:

        - normální žárovky
        - halogenové žárovky
        - LEDky
        - žárovky napájení SS proudem

        To poslední jsem někde četla, že je údajně nejlepší a nejšetrnější k
    očím. Co si o tom myslíte? Je to reálné a nebo je to jen pověra?

        Díky za názory, nechci rozpoutat FLAME a tak věřím že toto téma k
    němu nedá podnět :-)