OT: Samba na linuxu - problem s rychlosti

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Říjen 26 09:47:34 CEST 2007

On Fri, 26 Oct 2007, CNCnet.info wrote:

> Me jen zarazi, ze se se stanicema nedelalo nic a jen jsem nahradil
> server xnasobne rychlejsi masinou - starej server mel radice disku jen
> ATA33 tohle jsou SATAII a kdyz testnu prenos pomoci hdparm tak to jede
> skoro 70MB/s.

Na podobne problemy si obcas nekdo stezuje v linux konfere. Daly by se
shrnout zhruba nasledne -

pomale prihlasovani WinXP - problemy s DNS nebo firewall na portu 445
pomale kopirovani mnoha souboru - oplocks a varianty nastaveni
pomale kopirovani obecne - socket options nebo nejake problemy se siti

socket options se obvykle doporucuje -

  socket options = TCP_NODELAY SO_KEEPALIVE SO_SNDBUF=8192 SO_RCVBUF=8192

problemy se siti mohou nastat pri vymene HW . Switch ktery doted vyhovoval
si najednou s novou sit. kartou nerozumi, blbne tam nastaveni half-full
duplex a podobne speky.