Rozpoznávání barev

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Říjen 25 00:04:56 CEST 2007

Mno, ja sa musim ospravedlnit, som to prestrelil, predpokladal som ze ide o studenta VS co riesi nejaku semestralku...

Inak sa mi prestrelenie stava, minule som jednemu cloveku co mi podla "reci" (ako sa tomu hovori ked je to takto cez klavesnicu? :-) ) pripadal ako clovek co zoberie hotove riesenie, na snimanie znacky na pohybujucom sa pase doporucil priemyselny odrazovy snimac (tak okolo $150 tie kvalitnejsie) - a ajhla, dotycny mi odpisal, ze to vyriesil lacnym laserom a nejakym obycajnym fototranzistorom, v uhrnnej cene suciastok $12... Teraz mam pocit, ze by to malo byt co sa tyka "instantnosti" riesenia naopak, akurat tie peniaze potom nesedia... :-(

Ale kazdopadne, nech sa uz zvoli snimac akykolvek, na ten zdroj svetla si treba davat bacha, ako aj na potlacenie pozadia, jednak odrazy a rozptyl zdroja, jednak nechceny zdroj (slnko, ziarivky); no a treba sa kazdopadne zamysliet, co to vlastne "farba predmetu" je (ako vravim, je to velmi pofiderna zalezitost).

No a ak by to mal byt studentsky projekt, a ak treba - a je moznost a chut - zapojit viac studentov, tak by som zacal skor samodomo riesenim - tri (alebo - preco nie - aj viac) LED ako "uzkopasmovy" zdroj a tri (a viac) LED ako "uzkopasmovy" detektor (treba ich povyberat - uz to samo osebe je zaujimava uloha); pozadie potlacene synchronnou detekciou (dalsia zaujimava uloha), kompenzaciou v elektronike (dalsia zaujimava uloha), vhodnym umiestnenim predmetu trebars aj v tom zaciernenom boxe (dalsia zaujimava uloha - elektrotechnici by mali mat zakladne "mechanicke" zrucnosti). Mno a potom treba uz len vyriesit aspon akotak serioznu kalibraciu (vahovanie jednotlivych "kanalov") ci vyhodnocovanie (dalsia zaujimava uloha) a hura na pokusy s objektami... :-)

Kolkoze to ucitelov na tom bude participovat a aky mate rozpocet? :-)

wek