Doporucte rychly MCU s poctivymi porty

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Říjen 21 13:54:28 CEST 2007

Celkový průběh byl takový, že zadavatel tam původně chtěl dát nějaký MCU, který měl v DS výslovně uvedeno, že výstupy jsou OC s pullupem 20-50 kOhm. To mě poněkud vyděsilo, protože daná aplikace principielně vyžaduje ovládání dost velkým kladným proudem a hodnoty byly natolik veliké, že by tam musel být budič s darlingtonem, jenže když dám dohromady 50 kOhm pullup a darlington, tak při 1,3 V na buzené zátěži zbyte na ten pullup tak malé napětí, že k zesílení tím vzniklého proudu ani ten darlington nestačí. Našel jsem nějaké budící integráče, které by cíle snažení dosáhly, ale byly drahé a měly moc dlouhou dodací lhůtu. Nakonec to skončilo u kombinace PNP a NPN tranzistorů a několika odporů okolo, ale toto řešení se mi nijak zvlášť nelíbí, neb při požadovaném počtu je toho při SOT23 a 603 skoro půlka DPS.

Nakonec byl v prototypu AT91SAM7S64, protože ten původně požadovaný nebyl dost rychle dostupný. Protože na to nebylo moc času a nebyl při ruce ani ten procesor, dospěl jsem po dlouhém brejlení do DS k závěru, že jej lze interpretovat i tak, že sice umí patřičné mA, ale možná jen do 0 a jistotu bych měl jedině po experimentu. Tak tam nakonec byla ta výšeuvedená šílenost. Teď už navrhuji finální DPS, jenže na vyzkoušení těch proudů jsem nějak pozapomněl a teď to shodou okolností zase není možné změřit...

Pokud tedy máš na rozdíl ode mě s těmio MCU praktické zkušenosti a můžeš s jistotou říct, že nejméně 24 pinů je schopno dát kladných 8 mA, budu šťasten:-)

PH
  From: Jiri Bezstarosti
  Ono kdyz se to vezme logicky a vezmu jen jednu 32 bit branu, tak pokud
  bych sepnul na vsech 32 dratech prikladem 25mA, je to 800mA a to je
  "prda jak svina" ;). Jasne, silnoproudar rekne malickost, ale tady to
  tedy zrovna malickost neni. Dokonce u nekterych ARMu (abych byl
  konkretni, LPC2xxx), kdyz pobezi na maximalnich frekvencich (tusim okolo
  70MHz) a budou brany taktovany vysokou frekvenci, musi se zvysit napeti
  jadra, jinak padaji samy o sobe, coz vyrobce uvadi (doufam ze neplacam).
  A tak kdyz si jeste predstavite co to udela, kdybyste na pinech vyrobil
  poradnou proudovou "ranu", je asi vec jasna. Muzeme se take dohadovat
  (bez naroku, ze mam pravdu), ze by vetsi proudy soucastka nemusela pri
  vyssich frekvencich preklapeni prezit vykonove a take ze by mohla zacit
  "neresitelne" rusit.

  No a abych nemlel prazdnou slamu, podivejme se na AT91SAM7S256
  (ARM7TDMI, 256kB FLASH, 64kB RAM, max. 55MHz, nejcasteji asi 48MHz).
  Maximalni proud branami celkem 150mA. Kdyz se podivame detailneji, mame
  32 I/O a je definovano pro napajeni IO 3.0 az 3.6V ze: PA0 az PA3 max
  16mA, PA17 az PA20 max 2mA a vsechny ostatni max 8mA. Tedy jen 4 piny
  jsou jen 2mA, 24 je 8mA a 4 piny 16mA. To zase neni tak spatne, ne ?

  Mohli bychom se podivat i do dalsich PDF, ale to uz snad zvladne kazdy
  sam, pisu o tom co mam na stole.