Doporucte rychly MCU s poctivymi porty

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Neděle Říjen 21 12:57:46 CEST 2007

Ono kdyz se to vezme logicky a vezmu jen jednu 32 bit branu, tak pokud
bych sepnul na vsech 32 dratech prikladem 25mA, je to 800mA a to je
"prda jak svina" ;). Jasne, silnoproudar rekne malickost, ale tady to
tedy zrovna malickost neni. Dokonce u nekterych ARMu (abych byl
konkretni, LPC2xxx), kdyz pobezi na maximalnich frekvencich (tusim okolo
70MHz) a budou brany taktovany vysokou frekvenci, musi se zvysit napeti
jadra, jinak padaji samy o sobe, coz vyrobce uvadi (doufam ze neplacam).
A tak kdyz si jeste predstavite co to udela, kdybyste na pinech vyrobil
poradnou proudovou "ranu", je asi vec jasna. Muzeme se take dohadovat
(bez naroku, ze mam pravdu), ze by vetsi proudy soucastka nemusela pri
vyssich frekvencich preklapeni prezit vykonove a take ze by mohla zacit
"neresitelne" rusit.

No a abych nemlel prazdnou slamu, podivejme se na AT91SAM7S256
(ARM7TDMI, 256kB FLASH, 64kB RAM, max. 55MHz, nejcasteji asi 48MHz).
Maximalni proud branami celkem 150mA. Kdyz se podivame detailneji, mame
32 I/O a je definovano pro napajeni IO 3.0 az 3.6V ze: PA0 az PA3 max
16mA, PA17 az PA20 max 2mA a vsechny ostatni max 8mA. Tedy jen 4 piny
jsou jen 2mA, 24 je 8mA a 4 piny 16mA. To zase neni tak spatne, ne ?

Mohli bychom se podivat i do dalsich PDF, ale to uz snad zvladne kazdy
sam, pisu o tom co mam na stole.

--
Jiri Bezstarosti
siliconbrain