zpojeni "rotacniho mechanickeho snimace polohy"...

Petr Tomasek tomasek@etf.cuni.cz
Neděle Říjen 21 12:32:38 CEST 2007

On Sun, Oct 21, 2007 at 11:58:37AM +0200, CNCnet.info wrote:
> Noo proud se da merit meridly.
>
> Pokud se chytate preruseni tak je to dost nestastne - ty kodery
> zakmitavaji az hanba a je vic nez jiste ze padate do toho preruseni vic
> nez si myslite.

Nic takoveho jsem nepozoroval. Interrupt vypada takto:

SIGNAL (SIG_INTERRUPT1)
{
  sei(); // let the USB interrupt do, what it wants to do...
  if (PINPOL & (1<<POLB))
    poloha--;
  else
    poloha++;
  poloha_cnt++;
}

Pricemz si promenne 'poloha' i 'poloha_cnt' nechavam zobrazit
na LCD a pokud otacim pouze jednim smerem, tak se hodnoty lisi
jen velmi malo (pokud vubec). Rozhodne vzhledem k ucelu (+- "kolecko mysi")
je to jedno. Urcite nedochazi k nejakemu masivnimu poctu preruseni.
[Je ale mozne, ze uz tohle ma osefovano samotne AVR-ko...].

Jak rikam, tohle funguje spolehlive a mimo preruseni ma procesor
dost jinych veci na praci, takze mi preruseni prijde jako jediny
spolehlivy zpusob, jak vec resit.

Tedy, jediny duvod, proc by melo podsvetleni LCD poblikavat, je,
ze by mezi obema (vstupnimy piny s pullupem) prochazel nejaky
sileny proud, coz se mi nezdalo.
Vzhledem k tomu, ze to mam na zkusebni desce, ktera se blbe prepaji
(takove to "papirove" pajive pole), chtel jsem se zeptat driv,
nez tam zacnu rvat diody...

Jabber: butrus@jabbim.cz
SIP: butrus@ekiga.net