Doporucte rychly MCU s poctivymi porty

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Říjen 21 01:48:37 CEST 2007

Aha, tak to vše vysvětluje - právě kvůli buzení vstupních kapacit jsem si myslel, že by ty proudy měly být větší. No nic. Takže tranzistory uvnitř MCU mají o pár řádů menší kapacitu... že by k jejich živení frekvencemi v řádu desítek MHz stačily mikroampéry mě fakt nenapadlo:-)

Teď zbývá otázka, proč se tak moc liší proud při 1 od proudu při 0.
Třeba u AVR je to asi 1:3, ale u těch 32bitů jsem viděl poměry i 1:50 a více.
Navíc jsem v těch DS musel velmi usilovně hledat, než jsem našel nějaký údaj o tom proudu při 1 a to včetně ARM od Atmelu, kde jsem tak nějak čekal, že údaje budou podobně podrobné, jako u AVR (VA charakteristiky pro 0 a pro 1 při různých Ucc).

PH
  From: Pavel Krejci
  Ten cca 100x vetsi tranzistor da cca 2mA (zalezi na technologii
  samozrejme ale +/- to tak pro 3.3V technologii bude). Proud je umerny
  sirce kanalu, takze pro 50 mA uz je to 2.500x vetsi... jenze nejde jen o
  vystupni tranzistory ale taky o budice tech tranzistoru aby byla
  dodrzena nabezna/sestupna hrana pri dane kapacitni zatezi, nebot je u
  tech tranzistou potreba dostatecnym proudem krmit kapacitu hradla pri
  prepinani...