CPU s jednou instrukci ;).

Miroslav Mraz mraz@seznam.cz
Pátek Říjen 19 20:10:48 CEST 2007

Nehledejte v tom vědu,
to je jen můj divný nápad. Příklad:

Reprezentace v dvojkové soustavě (z=2)
2^6   2^5  2^4  2^3  2^2  2^1  2^0
 64    32   16    8    4    2    1
  0     1    1    0    1    1    1 =  55

Reprezentace v soustavě (z=-2)

-2^6 -2^5 -2^4 -2^3 -2^2 -2^1 -2^0
 +64  -32  +16   -8   +4   -2   +1
   1    0    0    1    0    1    1 =  55
   0    0    0    1    0    1    0 = -10

No a pro komplexní čísla (z=sqrt(-2)) je to stejné, jen se střídají
reálné a imaginární sloupce. Aby to bylo matematicky čisté musel by být
v imaginární části měřítkový faktor sqrt(2), ale to je jen konstanta.
Pro z=2 je součet relativně jednoduchý, ale stejně se přenáší mezi 2
řády. Je z toho vidět, že levý shift je násobení -2 - pokud k tomu
přičteme původní číslo, dostaneme stejné číslo, ale záporné. A tím je
aritmetika v zásadě kompletní...
Mrazík