Re: CPU s jednou instrukci ;).

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Říjen 17 23:46:24 CEST 2007

Len tak na okraj, 64, 128 a aj viacbitove instrukcne slovo to nie je vobec moderny vynalez, vola sa to VLIW a dokonca existuju aj realne vyrabane procesory v tomto duchu, aj ked poznacene dobou (vid kauza Transmeta).

Vobec, z dnesneho pohladu sa vlastne zda, ze tych 32 bitov k tomu sa dospelo evoluciou, ale ono to bolo trocha inak, tie prve pocitace boli praveze velabitove, a kolkokrat este aj ne-mocnino-dvojkove. Az neskor, ked vznikla snaha to vsetko narvat na jeden cip, a to vtedy na ten cip vosla ledva tisicka nie prilis kvalitnych tranzistorov, vtedy to bol vlastne revolucny krok spat na tie 4 bity....

A takisto sa da aj ten princip "da sa to urobit sekvencne" doviest do absolutneho extremu, to sa potom vola bit-serial processor a tiez to bol urcitu dobu hit, ale chvalabohu len teoreticky... (nikdy som tej myslienke poriadne neporozumel, resp. mi ju nikto poriadne nevysvetlil, resp. som od prirody tupy).

wek