Wattmetr v Lidlu

P. Novotny novotny.pp@atlas.cz
Středa Říjen 17 14:30:55 CEST 2007

Chtelo by ten zazrak kuchnout a podivat se jaky IC je pouzit pro mereni ,
teda pokud tam bebude kus asfaktu primo na DPS, dala by se z toho odvodit
přesnost a pouzita metoda mereni.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Libor Valicek
Sent: Wednesday, October 17, 2007 2:01 PM
To: HW-news
Subject: RE: Wattmetr v Lidlu

Tohle jsem předpokládal. Pokud měřím odporovou zátěž, tak si to nezávisle
měří U a I a počítá výkon jako násobek těchto veličin.
Pokud tam mám motor, tak si to měří i účiník (cos fí) a tím to poté násobí
díky tomu, že U a I nejsou ve fázi.
U toho spínaného zdroje, když napětí na kond. Klesne pod napětí na můstku,
tak se skokově mění proud z 0 na "max" a poté hned klesá.
Přesně jak jste napsal.
Ale právě já vycházel z toho, že ten wattmetr měří proud a napětí X krát za
půlperiodu a dělá z průběhů integrál-počítá plochu.
Takže je mu jedno, jestli jsou to pěkné sinusovky nebo špičkové impulsy
(předpokládám, že to měří tak často, že se nemůže "netrefit" do toho pulsu).
Takže ve svém důsledku je mu fuk, jestli je plocha "kopeček" nebo "dirak".

PS: Ve větě: "Ze sítě jde stálý proud, který měří ten wattmetr ..."
Jsem tím "stálý" myslel určitý tvar proudu, ne konstatní hodnotu proudu.

S pozdravem

Libor Valíček

R & D hardware

libor.valicek@merten.com

Merten Czech s.r.o.

Solutions for Intelligent Buildings´

Kvitkovicka 1533 * 76361 Napajedla * Czech Republic

Telephone +420 577 921 296 * Fax +420 577 921 296

Mobile +420 776 171 852

www.merten.com