CPU s jednou instrukci ;).

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Říjen 17 11:43:31 CEST 2007

> Kdyz uz to Jano nacal, tak ted zase ja ;). To co popisu ma jednu
> instrukci, ale vlastne jen na oko, zkusim to popsat.
>
> Predstavte si processor, ktery neumi nic jineho nez MOV, tedy prenest
> obsah registru do jineho registru. Takze mam treba 16b instrukce a 8b
> urcuje zdrojovy a 8b cilovy registr. Kolik bitu maji ty registry je fuk.
> No a nektere registry maji specialni vyznam. Napriklad (od boku) R2 je
> XOR R0 a R1, atd. Zapisem do nejakeho registru se nastavuje kam skocit.
> Dalsi registry mohou byt IO a tak delat treba adresovou a datovou
> [...]
Zajimave, zajimave!!
  Trosku mi to pripomina Harris 1806, programoval jste to nekdo ? Byvalo to
ve starickych NMT telefonech (uz ani nevim, ktereho vyrobce), ze kterych
jsem zmenou firmware (a preladenim) udelal hamradia.
  To CPU nemelo ani PC, ani SP. Melo nejakych 16 registru a dale par
specialnich ctyrbitovych indexregistru, ktere urcovaly napr. to, ktery
universalni registr bude prave pouzivan jako PC. Chybely i bezne instrukce
jako CALL (JSR, BSR atd. na jinych architekturach), nebot i stack musel byt
implementovan programatorsky :-). Byla docela legrace s tim pracovat, ale
kdyz jste tu architekturu trosku zmakli a pronikli do ni, nektere algoritmy
s ni byly prekvapive efektivni.
  Takze pokud by ty specialni indexregistry byly zobecneny tak, ze by to
byly jen nejake z tech registru tohoto "SISC" pocitace, bylo by to tomu
docela blizko :).
  S pozdravem Pavel Troller