doma upeceny procesor

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Říjen 16 00:38:38 CEST 2007

--- Jan Waclawek <konfera@efton.sk> wrote:

> Mno praveze je to myslene ako dalsi kopanec a pluvanec na C... Jazyk
> v ktorom nikto nevie co presne znamena jeho zakladny datovy typ...

Aha tak, tak to beriem :-) Len sa mi tych 6 bitov nezdalo priamo
zadefinovanych by K&R...

Ja v praci programujem v C, su to procesy na platforme PC + Win, ale
ziadne GUI. Je to vsetko pod Win32 (prip. CE) ale podla "skusenejsich"
programatorov z materskej firmy mame vsetko programovat tak, aby to
bolo multiplatformove. Ono je to v pripade toho, co programujeme, cisto
idealisticka vizia a navyse si nik ani zo sluzobne starsich kolegov
nepamata zeby sa nase procesy kompliovali pod inou platformou.. Ale
pozor! mame vlastne platformovo zavisle headery (teda zatial jeden) s
definiciami typov, kde napr. "Word" (nezamienat s windowsovskym WORD)
je explicitne zadefinovany ako 2-bytova neznamienkova premenna, atd...

Ono v praktickom programovani si clovek zvykne... Kym som programoval
pod DOS a Win 3.x, tak int bol 16-bitovy, teraz uz (pekne dlhy) nejaky
cas je 32-bitovy. Mozno casom bude 64-bitovy. No a doma, co sa hram s
AVR-kami, tak je opat 16-bitovy. Osobne s tym problem nemam :-)

miro

> [...]
> typov bezne pouzivanych v ich vlastnom jazyku. Ako perlicka, na
> niekotrych pocitacoch tej ery vyslo int prirodzene ako 36-bitove...
> C89 do toho vnieslo slabe svetielko, napr. definiciou, ze int je
> NAJMENEJ 16 bitov. Stale dost chabe, aj ked uznavam, ze tymto padom
> dost tazko prehlasim moju inkarnaciu C pre QR6 za ANSI, ak budem
> trvat na 6-bitovom int. V C99 sa to pokusili vsetko zachranit
> definiciami v stdint.h, ale to ma tusim len formu doporucenia a
> maloktory bezne pouzivany prekladac stdint.h ma vobec vo svojich
> standardnych headeroch (nieto ze by sa mu este pokusili spravit

Catch up on fall's hot new shows on Yahoo! TV. Watch previews, get listings, and more!
http://tv.yahoo.com/collections/3658